Geri

AZİZ SARKİS KİLİSESİ VE KINCILAR KÖYÜ 101 YILLIK FOTOĞRAFLARI (ERMENİ KÖYÜ)

(Geyve-Kendjelar Kenjelar, Kunjular, Kendjelar, Kinjilar, Kengelar olarak yazıldığından bugünkü ismi Kıncılar Köyü)

Editör Editör

Geyve Akıncılar Köyü Tarihi Fotoğrafları ile bilgilerini sizler sunuyorum.

Tarihe geçmişe bir nebze işık tutan bu fotoğrafları çıplak gözle inceledim.

Benim Dikkatimi çeken köyün arkasındaki kayaların üzerindeki ağacın (zirvede) hala durduğu.

Zamana inat direnen kilise harabeleri dikkatimi çekti.

Ayrıca bölgenin oldukça ağaçlandığı köy yerinin ağaçlanmadığı dikatimi çekti.

Bu kilise 1832 yılında inşa edilmiş ve 8 Temmuz 1920, tüm köy yakılıp yıkılmıştır.

Köy “Kincilar” (de yazıldığından Kenjelar Kenjilar, Kendjelar, Kunjilar, vb) denirdi.

Kincilar 1915 yılında alınan bir nüfus sayımı, 2750 kişi ve 450 hane halkı (yaklaşık 200 evleri) bir nüfusu vardı.

Fotoğrafta ipek fabrikası, fotoğrafın uzak sol köşesinde büyük bina.Okul fotoğrafı (kilise sol) merkezi ön planda yüksek binası şeklinde görüle bilinir.Asdvadz hokeen looysavoreh Aziz Sarkis papazlardan biriydi.

Bu köy Osmanlı ordusunda bir hekim tarafından yazılı neiborhoods hakkında bir kitap var.Kincilar, Geyve-Kincilar Kengelar) Dr. Navassart Deirmendjian kitap “Kunjilar Köy Tarihi” İngilizce’ye tercüme edilmiştir ve umarım yeniden yayınlanacaktır.

Yukarıdaki tarihinde bir düzeltme sadece duvarları kalan kilise, Aziz Sarkis (Aziz Sarkis),8 Temmuz 1920 tarihinde yandı.

Kincilar Ermeni köyü. I. Dünya Savaşı ve Haziran 1915 tarihinden önce göç edenler kurtulanların torunları, şimdi mutlu bir dünya canlı “diaspora” Kincilar ve 1832 yılında inşa edilen orijinal Aziz Sarkis Kilisesi.

Erişimim fransız bir çeviri (orijinal kitap ermeni yazılı) düşünce doktor Navassart Deyrmendjian “Kendjelar köyü tarih”, yazdığı kitapa dayalı.

Kendjelar, köy, 16. yüzyılda Türkiye’nin doğusunda içinde Aghn gelen insanlar tarafından kuruldu.

Resmi kilise 1832 yılında inşa edilmiş bu zaman boyunca sayısız pelgrims ziyaret etti bir yerde inşa edildi.

Bu sıradan bir kilise, ancak özel bir kutsal öneme sahip bir yer değildi. Kincilar kitabın Tarihine göre Ermeni Kincilar köyü, Müslüman Kincilar Güneyde yer aldı.

Köyün ismi hakkında adını Türk KINCILAR ise, daha sonra adı türetme bu kadar verilebilir: “KIN” Türk ve sonek “KINCI” (“kılıç durum” anlamına gelir. cı) “kılıç durumlarda yapan ya da satan bir”. -LAR çoğul eki. Kelime KINCILAR “kılıç durumda olanları yapmak veya satmak anlamına gelir.

Bu isim de köyde kılıç durumlarda ustalar ile ilgili olarak verilmiş olabilir.

İnsanlar kincilar çiftçiler vardı. çoğunlukla insanlar ipek aktivite ve zanaat (esnaf) yer alan ve bir ya da iki (?) köyde ipek fabrikaları vardı.

Tüm aileler, ipek solucanlar “tarım” ve diğer köylerin etrafında aynı faaliyet olduğunu. Tüccarlar Depolar Kahve dükkanları Kasaplar (canlı koyun, inek,tavuk vs. insanların evlerinin zemin katında muhafaza edilirmiş)
.
Doktorlar Öğretmenler Okulları (Ortodoks ve Protestan) Fotoğrafçı (en az 1). Eczacı (en az 1 kişi Geyve'de çalıştı).

İpek fabrikaları büyük işveren (Deirmendjian ailesi 3 ya da 4 fabrika sahibi insanların evlerinde tutulan İpek solucan.) Tarım, kuzeyinde Kincilar da tarım yapılırdı.

Fabrika, çoğunlukla Fransa’da Lyon kaba ipek gönderdi.

Müslüman Kincilar dut ağaçları korurdu.

Aziz Sarkis kutsal (hac değil, kilise), Kincilar köyü girişinde ardından dut ağaçları, dağın kayalık tarafında idi.

ERMENİ KİLİSESİ VE TARİHİ – ST. Geyve-Kinçılar SARKİS (Kilisesi), Türkiye.
Aziz / Aziz Sarkis / Sargis Ermeni Gregoryen / Apostolik Kilisesi, St. Sargis Kilisesi (Türkçe), Eglise Saint Sarkis (Fransızca). Kunjilar (Türkçe olarak Kinçılar), Türkiye köyünde Aziz Sarkis Kilisesi. Kunjilar Kincilar, Geyve Geyve Kinjilar, Geyve-Kendjelar Kenjelar, Kunjular, Kendjelar, Kinjilar, Kengelar olarak yazıldığından.
Kunjilar, Ermeniler birçok Ermeni kelimeleri kendi (yanlış) telaffuzlar vardı ve bu nedenle kilise olarak telaffuz “Aziz Serkis.” Aşağıdaki bilgiler, hafif bir revizyon Düzenlenen Ermeni tarihçi M. Kassabian ve yazar Dr. Navassart Deirmendjian (Kunjilar eski ikamet) kitaplarından pasajlar içerir.

BÖLÜM I:
Aziz Sarkis Kilisesi, (İzmit) Stepannos AĞAVNİ Zatarian dönem boyunca Kunjilar köy sakinleri tarafından 1832 yılında inşa edilmiştir. Kilise, Kunjilar ve hayatta kalan birkaç bütün köy yıkıldı aynı kader günü 8 Temmuz 1920 tarihinde yanmıştır. Sadece 3 tarafı eski kilisenin duvarları moloz ve kısmi taş duvarlar bugün kalır.

1910 tarihli eski bir fotoğraf, bir Aziz Sarkis kilisesi, çok büyük, geniş ve etkileyici olduğunu görebiliriz Kunjilar köy evleri merkezinde durdu.

3.000 kişi durdu ya da dua ve ibadet için diz çöktü - kilise 2.000 kişi alabilecek kapasite de idi.

Bakıldığında köy hangi tarafında olursa olsun, Aziz Sarkis Kilisesi görülebilir.

Kunjilar (Geyve – Kincılar) köyü de dahil olmak üzere Türkiye’nin her Ermeni köyü, Allah’a ibadet, dini bayram günleri anmak için, cenaze, vaftiz, tutun ve kutlamak bir yer, dini aktivite merkezi olan kilise, bilinen düğünler.Kilise, herkes için umut bir sığınak, özellikle yoksul, dul, yaşlı ve hasta oldu.

Aziz Sarkis kilisesi, köy ve Geyve yukarıdaki dağ tarafında büyük kayalar köyü yakınlarında, altında bulunan Aziz Sarkis hac Tvnig, Aziz Sarkis (veya Tvnik veya Dvrig) adını olduklarını mümkün Garin, orijinal kurucularından Kunjilar köyüne göç muhtemel bölge.

Kunjilar sakinlerinin büyük çoğunluğu bu kiliseye katıldı ve Kunjilar yaklaşık 60 kişi de kendi veya Ermeni Protestan Evangelist kilise veya şapel ve büyük okul (okul Kunjilar eski fotoğraf merkezi önünde) vardı.

BÖLÜM II: İNŞAAT VE ST. SARKİS KİLİSESİ:
Sultan'dan kilise inşa etmek için bir ferman-izni (irade) elde etmek için gerekli ve zordu, ve inşaat süresi belirli bir miktarda
tamamlanması gerekiyordu.

İstanbul Khazez (Kazaz) Amira bu konuda müdahale etti. Mümkün gövdeli Kunjilartsi köylüler taşlarla yapılan inşaat ve ücretsiz çalıştı.

Inşaat ustası, Roma Katolik veya Bizans Katolik (Aziz Sarkis Kilisesi mezhep, Ortodoks Ermeni / Apostolik) oldu.
 
Khazez (Kazaz) Amira, aynı zamanda bilinen Haroutiun Amira Bezjian (1771-1834), büyük olasılıkla son 500 yıl içinde Batı Ermeniler arasında en baskın layman Patrik Shnork Kalousdian göre. O bir hükümet yetkilisi ve yetenekli finansör yanı sıra, yakın bir danışmanı, Sultan II. Mahmud kişisel arkadaşı ve meslektaşı oldu.

5 Eylül 1819 tarihinde sonra baş danışmanı, hükümetin , (..) olarak görev yaptı. O, öncelikle bugün hala şehrin en iyi hastanelerin biri olarak bugün var İstanbul’da Kutsal Kurtarıcı Hastanesi kurucusu olarak hatırlanır.

Aziz Sarkis Kilisesi’nin site, alt ucunda, 8-10 metre yüksekliğinde bir çok kalın muhafaza yükselterek önceden dizilmiştir.

Tüm avlunun çevresi kalın, yüksek duvarlarla çevrili; çoğunluğu bu yüksek duvar, kalın bir demir rendeleyin avlu bile yüksek duvar sona erdi güneybatı tarafı hariç çinileri ile kaplı idi. Tamamen taş ve kireç inşa, demir haç barlarla korunan 2 katlı pencereler ile kilisenin duvarları çok kalın.

BÖLÜM III: ST. SARKİS KİLİSESİ İÇ:
Aziz Sarkis Kilisesi, ortasında bir çok büyüktü üç sunaklar vardı ve hepsi yaldızlı (altın kaplı) idi. Yüksek merkezi sunak, Ermeni Kilisesi özel göre, Kutsal Meryem Ana’ya adanmış; sağ tarafta sunak Aziz Sarkis, St. Garabed adanmış ve soldaki biri oldu. Yukarıda fotoğraflarda ana merkezi sunak bir fotoğrafı da yayınlanmıştır.
 
Kilise iki vestiyer odası vardı. Sağ tarafta bir Badarak’ın yılda bir kez sunuldu İsa Mesih, Kutsal Haç yüceltilmesi Bayramı’nın ikinci gününde çarmıha gerilişi bir görüntü ile aynı şekilde, büyük bir yaldızlı sunak vardı. Ayrıca var olan duvar Paris sıva yapılmış ve çeşitli renklerde boyanmış bir resim, İsa’nın vaftiz vardı bir vaftiz yazı tipi,
inşa edilmiştir.

Vaftiz yazı tipi bakan duvara asılı büyük bir yağlı boya Hıristiyanlığa Dertad Ermeni kralı dönüşüm tasvir edildi.

Kilisenin yüksek tavanlı, ahşap inşa sarımsı bir renge boyanmış ve her iki tarafta 8 büyük sütun üzerinde duruyordu. Kilise girişinde taş kaplı zemin antre olarak hizmet etmedi; kalın bir duvar, kadın (kadın-erkek birlikte oturması) için ayrılan üst galeride ana kilisenin kesildi mademki olarak yer almıştır. parçasıdır. Ana kilisesine büyük, ağır, demir kapı, Kazaz Haroutiun Amira tarafından bağışlanmıştır.
 
Ermeni kökenli erkek ismi “Sarkis” ve “çoban” (Türkçe çoban, berger Fransızca), “papaz” (Türkçe Papaz, pasteur, Fransızca), ya da, “koruyucu”.

Yukarıdaki bilgiler çeşitli internet sitelerinden araştırmalar şeklinde derlenmiştir.Orjinal haleri ile sunulmuştur. Tamamlayıcı olması için bilenler için örnekler şeklinde verilmiştir.

Geçmişe bir nebze ışık tutmak bölgemizi uzak ufuklara tanıtmak bu bölgede yaşamış insanların hatıralarına saygı duymak amacı ile tamamen doğal olarak verilmiştir. Fotoğraflarda emeği gecen herkese sonsuz teşekkürler.

Fehmi Bölükbaş/Şeref Elma/esmekoyu-geyve.tr.gg

Not: Bazı imla hataları tarafımızdan düzeltildi. Editör

Mustafa Hamdullah ERGİN

 

 

 

Köyün olduğu yerin şimdiki hali..
#

GENEL BİLGİLER

Geyve Otobüs Saatleri

Geyve Otobüs Saatleri

Geyve - Adapazarı, Adapazrı Geyve Otobüs sefer tarifesi. Geyve otobüsü kaçta kalkıyor? Adapazarından son Geyve Otobüsü, Sefer tarifesi, geyve koop otobüs