CHP'li meclis üyelerinden basın açıklaması
Bulur ve Akyol yaptıkları açıklamada şunları söylediler:
“ Son günlerde Belediye Başkanı ve Meclis üyelerinin bazılarının; Belediyenin kurmuş olduğu Kum Eleme Tesislerinden kum satışı yaptığını, CHP’li Belediye Meclis Üyelerinin kendilerini bundan dolayı şikâyet ettiğini söylemişlerdir. Biz CHP’li Meclis Üyeleri olarak bu söylenti karşısında basın açıklaması yapmayı uygun gördük.
Kamuoyunun malumu olduğu gibi, Geyve Belediye Başkanlığı 3 ay önce kum eleme tesisi kurdu. Bu tesis kurulurken, elenen kumun belediye hizmetlerinde kullanmak üzere ruhsat çıkarıldı. Bu ruhsat gereği buradan kum satılması mümkün değildir. Satılmış ise suç işlenmiş demektir.
Biz şimdi kendilerine sunuyoruz: Kum satışı yapılması mümkün olmayan sadece belediye hizmetlerinde kullanılmak üzere ruhsat alınan tesislerden kum satılmamış ise kum satılıyor diye neden şikâyet edelim?
Eğer satıyor da bunu kamuoyu ve meclis üyelerinden sakladığınız için rahatsız oluyorsanız burada suç işliyorsunuz demektir.
Kamuoyu ve bizler şimdi sizlerden şu konularda açıklama bekliyoruz:
Bu şartlar altında kum sattınız mı? Sattıysanız ne kadar sattınız? Kaça sattınız? Kime – kimlere sattınız? Alınan paraya belediye adına nasıl makbuz kestiniz? Bu parayı nerelerde harcadınız?
Bu konuda bizler ve kamuoyunun bilgilendirilmesini istiyoruz.”
Namık CİHAN
